Szanowni Mieszkańcy, mamy ogromną przyjemność poinformować o kolejnych dofinansowaniach. Gmina Sztutowo otrzymała dofinansowanie na realizację 2 projektów:
1) Laboratoria przyszłości – 86.100 zł dla Szkoły Podstawowej w Sztutowie (100% dofinansowania)
Szkoła zakupi m.in. drukarkę 3D z akcesoriami (w tym aplikacjami, slicerami, ploterami etc.), mikrokontrolery z sensorami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami, sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamery, greenscreeny, mikrofony etc.), stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
1) Laboratoria przyszłości – 86.100 zł dla Szkoły Podstawowej w Sztutowie (100% dofinansowania)
Szkoła zakupi m.in. drukarkę 3D z akcesoriami (w tym aplikacjami, slicerami, ploterami etc.), mikrokontrolery z sensorami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami, sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamery, greenscreeny, mikrofony etc.), stacje lutownicze (do mikrokontrolerów).
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe, dzięki któremu uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymują od państwa wsparcie finansowe, dzięki któremu uczniowie będą mogli uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.
2) Dotację celową Wojewody Pomorskiego w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0” z przeznaczeniem na:
a) dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych/realizację działań promujących czytelnictwo dla Przedszkola w Sztutowie w wysokości 3.000 zł,
b) dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych/elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej/realizację działań promujących czytelnictwo dla Szkoły Podstawowej im. Pamięci Ofiar Stutthofu w Sztutowie w wysokości 12.000 zł,
a) dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych/realizację działań promujących czytelnictwo dla Przedszkola w Sztutowie w wysokości 3.000 zł,
b) dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych/elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej/realizację działań promujących czytelnictwo dla Szkoły Podstawowej im. Pamięci Ofiar Stutthofu w Sztutowie w wysokości 12.000 zł,
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021-2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.
Ponadto Urząd Gminy w Sztutowie przystąpił jako uczestnik do projektu „Mobilny Urzędnik”.
Mobilny urzędnik to ponadnarodowy projekt realizowany przez Fundację Partycypacji Społecznej jako Lidera Projektu wraz z partnerami, w ramach którego gminy z całej Polski wdrożą nowe rozwiązanie odpowiadające na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą.
Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu działań oraz podniesienie poziomu kompetencji 96 pracowników JST gminnych w zakresie obsługi klientów o specjalnych potrzebach (zg. z def. Prog. Dostępność+ 2018-2025) – osób niepełnosprawnych biologicznie i prawnie, osłabionych chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług, os. starszych (65+), zależnych (15+), które z powodu deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim.
Głównym celem projektu jest wypracowanie modelu działań oraz podniesienie poziomu kompetencji 96 pracowników JST gminnych w zakresie obsługi klientów o specjalnych potrzebach (zg. z def. Prog. Dostępność+ 2018-2025) – osób niepełnosprawnych biologicznie i prawnie, osłabionych chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług, os. starszych (65+), zależnych (15+), które z powodu deficytów zdrowotnych są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim.
Celem projektu jest stworzenie modelu usługi „Mobilny Urzędnik”. Jest to nowe rozwiązanie polegające na świadczeniu usług w miejscu zamieszkania/pobytu klienta o specjalnych potrzebach.