• Środa, 13 listopada 2024

  • Imieniny: Mateusza, Izaaka, Stanislawa

  • Font Icon

E-URZĄD SKARBOWY W ZASIĘGU TWOJEJ RĘKI

Za pośrednictwem serwisu udostępnionego od 1 lutego 2021 roku na stronie internetowej
www.podatki.gov.pl mogą Państwo łatwo, szybko i kompleksowo załatwić swoje sprawy
podatkowe.
E-Urząd Skarbowy działa przez całą dobę, można z niego korzystać z dowolnego urządzenia
połączonego z internetem. Aby skorzystać z serwisu należy zalogować się za pomocą profilu
zaufanego, e- dowodu, bankowości elektronicznej lub danymi podatkowymi.

W e-Urzędzie Skarbowym można załatwić między innymi takie sprawy jak:
• złożenie wniosku o zaświadczenie o dochodach PIT,
• złożenie wniosku o zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach,
• złożenie wniosku o zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego
oraz składek wykazanych w PIT,
• złożenie zgłoszenia aktualizacyjnego danych osobowych ZAP-3 dla osób nie prowadzących
działalności gospodarczej,
• złożenia wniosku o stwierdzenie nadpłaty,
• złożenie czynnego żalu,
• złożenie pisma ogólnego w dowolnej sprawie,
• złożenie zawiadomienia ZAW-NR,
• złożenie wniosku o przeksięgowanie podatku,
• złożenie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty,
• złożenie UPL-1,
• złożenie OPL-1.

Oprócz w/w spraw możesz także:
• wysłać Twój e-PIT,
• skorzystać z e-mikrofirmy (bezpłatna aplikacja do generowania i wysyłki JPK),
• sprawdzić wykaz Twoich mandatów,
• dokonać płatności online wyłącznie za siebie,
• uzyskać informację o zwrotach z PIT czy VAT.

Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do
swoich danych i możliwość załatwienia wielu spraw bez wychodzenia z domu.
Od 1 marca 2022 roku wszedł w życie standard umawiania wizyty przed przyjściem do Urzędu
Skarbowego. Klient w prosty i dogodny sposób może zarezerwować swoją wizytę przez internet.
Możesz to zrobić na stronie podatki.gov.pl ze swojego komputera lub smartfona, możesz to zrobić
także w siedzibie urzędu na komputerze przeznaczonym do rejestracji wizyt lub telefonicznie. Na
sali obsługi pracownicy pomogą w rejestracji przez komputer czy aplikację w telefonie osobom,
które nie umieją zrobić tego samodzielnie.

Numery telefonów dedykowane do umawiania wizyt telefonicznych w Urzędzie Skarbowym
w Malborku : (55) 270-22-90, 270-22-09.
Pamiętaj: Klient umówiony ma pierwszeństwo wizyty i określoną godzinę, o której zostanie
przyjęty.