Organ podatkowy, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może na wniosek podatnika:
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę lub odsetek wynikających z decyzji określającej ich wysokość na dzień złożenia zeznania podatkowego za rok podatkowy lub inny okres rozliczeniowy (lub odsetek na ostatni dzień złożenia zeznania, w przypadku niezłożenia zeznania w terminie),
- umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
Aby ubiegać się o udzielenie ulgi należy złożyć:
1) wniosek,
2) załączniki tj.:
osoba prawna:
- informację o sytuacji majątkowej firmy;
- zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie wnioskodawca otrzymał
w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie; - formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis;
- informację o sytuacji majątkowej wnioskodawcy w tym sprawozdania finansowe (bilans, rachunek zysków i strat) za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości;
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
- inne dokumenty mające zdaniem podatnika istotne znaczenie w sprawie;
osoba fizyczna:
- informację o stanie majątkowym – oświadczenie majątkowe,
- w przypadku braku uzyskiwania dochodów przez wnioskodawcę – potwierdzenie z PUP statusu osoby bezrobotnej (lub przedłożenie kopi dowodu pobieranego zasiłku dla bezrobotnych);
- zaświadczenie z GOPS o udzielonej pomocy;
- inne dokumenty składane na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania;
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego:
– zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz pomocy de minimis jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
– formularz informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą:
- informacja o stanie majątkowym – oświadczenie majątkowe,
- zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- w przypadku umorzenia podatku – informację o sytuacji majątkowej wnioskodawcy w tym sprawozdania finansowe (bilans, rachunek zysków i strat) za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości,
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
- inne dokumenty mające zdaniem podatnika istotne znaczenie w sprawie.
Dokumenty należy złożyć do skrzynki podawczej Urzędu, poprzez platformę ePuap, bądź pocztą tradycyjną.
UWAGA! Zgodnie z obowiązującymi przepisami umorzyć można jedynie zaległości podatkowe.
DRUKI DO POBRANIA:
W razie pytań, bądź wątpliwości pozostaję do Państwa dyspozycji pod adresem mailowym kkornaga@sztutowo.ug.gov.pl